Mona Shahabi

När jag tog en lång promenera med mamma och några. Då fick jag känna något i mage att jag skulle skynda mig att gå hem. Jag sade till mamma ge mig nyckeln nu jag ville gå hem . mamma såg förvånad ut varför jag ville skynda mig. Så gav hon nyckeln till mig. Då gick jag lite snabbt. När jag kom hem så satte jag fram datorn direkt. När jag såg sofia skrev sin msn rubrik " rip mona" när jag tänkte på mona shahabi, jag tänkte väl hoppas inte hon. Sen såg jag flera personer som hade msn rubrik " änglar tog dig, gud tog dig för tidigt, det är ofattbart m.m" sen plötsligt skrev moa till mig i msn, " har du hört?" jag sade nej, och fattade inget. Hon sade det är hemskt. Jag blev så rädd, och sade vad har hänt? Moa, jag vill att du ska veta innan de rykten går... Mona är död. Mitt hjärta var stannad. Och frågade vilken mona? Moa sade Shahabi. Hela kroppen blixt kallt, och skakade. Visste inte vad jag skulle säga... min tår kom inte ut. Jag ville verkligen gråta. Men det gick inte ..


När jag snackade med Elin. Då mina känslor kom ut hela kroppen skakade mycket så grät jag en massa och det var lätt att snacka med henne. Då fattade jag att hon är en sann vän för mig. Jag grät grät så mycket och skickade sms till cansu och sade mona är död, kom hem nu!

Min syster skrattade och trodde inte på mig i mobilen jag var arg. När jag kasta nyckeln från fönster till cansu hon såg mitt ansikte var helt rött och grät. Då tänkte hon att det var allvarligt. Min mamma hörande mig grät från fönster ute. Så sprang hon till mig och frågade vad hände. Jag sade en vän är död.


VEM!? Mona shahabi. Hon var helt chockerad och tröstade mig.  Gråt inte gråt inte .. det blev ännu värre jag grät hemskt mycket.


När min kusin fick veta det av mamma. Så sprang hon direkt till mitt hem. När jag såg henne grät jag ännu mer och ville krama henne så mycket. Med henne fick jag känner mig trygg. Vi pratade ut på saker då blev det bättre men ändå finns alltid i omkring tankar...


Du var en ängel, du begick självmord, var finns dina vänner? varför hjälpte dem inte till dig? det var en tid för två år sedan, Mona och jag umgick mycket under den tiden vi gick ut stan och flört mycket på pojkar som vi gillar göra det tillsammans, vi var en magnet tillsammans vi tycker likdant, allt sakner som vi gjorde är EN MASSA. vi åkte till Heron City varje fredagar, åkte till röda linje nästa varje dag där åkte vi till norsborg för att spanade in killar och vi fick nya cpvänner som vi förtjänade inte att vara vänner med dem.

jag har alltid hjälpt till dig, när du hade många problem med saker, du var trygghet med mig, var alltid nära omkring dig. jag ville inte att du skulle ta självmord, det var nära. jag fanns för dig, jag räddade dig, du var tacksam. Du har blivit må bättre. Vi började bli vanligt . Men det fanns alltid kvar i hjärna som har hänt .när det hände hemskt saker med dig och du var mådde dåligt så kom du direkt till mig och började prata ut om saker. sen blev du bättre, det gladde mig.

jag vet du har ljugit, svikit, lyssnat inte på mig. då fick jag nog. Så lämnade jag dig. jag glömmer aldrig den tiden som har hänt en massa saker, och du sade att du skulle aldrig klara utan mig. jag trodde inte på dig jag vet att du var stark och du har andra .

Jag var alldeles dum att lämna dig. Jag ångrade mig verkligen mycket. Om jag inte hade lämnat dig jag tror det skulle aldrig hända det här.  För jag vet att vi var starka tillsammans

jag vet att du har gjort mig dåligt sidor som jag har gjort det var felet, men livet går vidare. När jag lämnade dig. då mitt liv har blivit bättre mina vänner har blivit glad att den gamla ebru var tillbaka. Men det var inte bara ditt fel, mona. Det är självklart mitt fel oxå . Jag var den billiga tjejen.

men åh du finns inte längre i jorden. Det är du som har tagit beslut inte Gud. Gud tog dig inte. Gud skulle ta dig.
Mona du kommer aldrig gå upp någonsin. för du gjorde självmord som gud förtjänade det inte. För gud skapade dig och sen ville gud avsluta med dig oxå, men du gjorde det själv före gud.

Om du inte skulle begå självmord och gud tog dig då skulle du kunna falla upp.

den här händelsen har aldrig känt mig så nära omkring dig, vi var fiender i flera år, kanske två år. jag har tänkt mig att bli vän med dig igen nu i hösten när du börja i Örebro jag ville att vi skulle glömma bort allt. jag var förbeered för det. Jag var glad att jag skulle vilja ta tillbaka dig. men du gick bort ...

en person som är nära vän till mona, hon sade till mig :
det ska du veta en sak ...
när jag frågade mona om hon kunde tänka bli kompis med dig sen hon sa hon kunde tänka det ...
och hon sa att hon borde glömma allting som hände mellan er ..

Jag : det har jag tänkt mig oxå ...

Hon : fyfan tyvärr har hon inte hunnit säga till dig ...

jag fattaar inte varför det hände så.

hon : men mona kommer bli så glad om du kommer t uppsala på fredag , alla ska komma t uppsala på fredag, vi behöver ert stöd och hålla med alla, ser till att vi måste må bra men det är skitsvårt och omöjligt att acceptera det ..

Mona, här för dig jag kommer på fredag och finns alltid för dig, jag skiter i om vi var fiender eller inte. jag älskar dig ändå du finns alltid i mitt hjärta.

jag har aldrig känt mig så nära jag grät och skakade mycket idag. jag ville prata med någon men det går inte. mitt hjärta har stannat.

vet inte vad jag ska säga nu ... jag vill inte tänka på det .

rest i peace, Mona Shahabi <3


Kommentarer
Postat av: Elly

Mycketmycket fin inlägg <3<3

2009-07-14 @ 01:58:53
URL: http://perssonare.blogg.se/
Postat av: Jäderlund

Modigt gjort av dig som skrev så.

Men du måste komma ihåg att det är ALDRIG ditt fel att hon är död. Hon kommer finnas i ditt minne resten av livet. Det är sorgligt att ni hann inte bli vänner innan hon försvann. Rest in peace älskade Mona <3

2009-07-14 @ 02:02:33
Postat av: pernstam

du fick tårarna rinna... det var starka känslor..

du vet mina ord, vi finns här för varandra och stötta och för kunna gå igenom det här tillsammans



vi är som allra starkast när vi är tillsammans <333

2009-07-14 @ 02:03:17
Postat av: Maral

Du kommer kunna gå genom det allt med dina vänners stöd. Och det var väldig modig av dig att skriva en sån fin text.

2009-07-14 @ 02:33:50
Postat av: Franky

Det är sorgligt att höra, jag beklagar djupt. Hon verkar vara en vacker person.



Rest in Peace, Mona.



2009-07-14 @ 04:01:43
Postat av: laura

R.I.P, mona

2009-07-14 @ 04:05:55
Postat av: Elin

r.i.p

hoppas hon har det bra där uppe<33

2009-07-14 @ 10:42:00
Postat av: moa

R.I.P



Jättefint skrivet! Jag är så ledsen. Det enda jag känner är en tomhet...

Monas bortgång är en varning på att vi verkligen måste ta vara på varandras vänskap... <3

2009-07-14 @ 11:54:43
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: Sharmin

Jsg beklagar sorgen ebru <3

R.I.P. Mona (f)

2009-07-14 @ 12:30:09
Postat av: Sajara

Det var verkligen vackert skrev! :'( Jag gråter när jag läste den! :'(<3 Rest In Peace MONA PARIA SHAHABI! :'(<3

2009-07-14 @ 12:38:40
Postat av: Marie

och fin skrivet av dig erbu .:) <3



2009-07-14 @ 12:39:32
Postat av: rasse

tråkigt att d hände så där mot er.. :(

R.I.P. Mona

2009-07-14 @ 12:45:09
Postat av: Johan Robach

fin skrivet ... :/ r.i.p mona.

2009-07-14 @ 13:29:03
Postat av: Nicholas

vackert skrivet!

R.I.P Mona =(

2009-07-14 @ 13:41:42
URL: http://mrnicholas.blogg.se/
Postat av: Thulin

Vackert skrivet! :(



R.I.P Mona

2009-07-14 @ 13:59:36
Postat av: linda

väldigt fint skrivet... så sorgligt :( r.i.p mona.

2009-07-14 @ 14:06:29
Postat av: ali attar

det är jättetråkigt att hära :( jag beklagar sorlig. det är fint skrivet här..

2009-07-14 @ 15:03:13
Postat av: jennica

fint skrivet av dig. vila i frid, mona.

2009-07-14 @ 17:05:15
Postat av: Miia

verkligen modigt skrivet av dig, kram.

Vila i fred.

2009-07-14 @ 17:50:58
URL: http://thequietwriter.blogg.se/
Postat av: fifia

tillsammans ska vi klara det här <3

2009-07-14 @ 19:59:58
Postat av: åsa

modigt och fint skrivet av dig!

rest in peace, mona shabibi.

2009-07-14 @ 21:38:19
Postat av: Eob

fin skrivet. R.I.P , Mona Shabibi

2009-07-14 @ 21:43:06
Postat av: ferm

verkl fint skrivet..

rest in peace, mona.

2009-07-14 @ 21:45:13
Postat av: rebbe

det var verkligen vackert skrivet å modigt av dig.. och texten gick mig ös i kroppen. jag beklagar djupt.. vila i frid, Mona

2009-07-14 @ 21:51:25
Postat av: Anonym

Va fint du skriver. Vila I fred Mona! <3

2009-07-14 @ 23:25:57
Postat av: malin

väldigt fin skrivet. vila i frid, mona.

2009-07-14 @ 23:50:44
URL: http://oostman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vila i fred mona(L)

2009-07-15 @ 14:31:50
Postat av: ida r

vila i frid, mona shahabi <3

2009-07-16 @ 19:06:11
Postat av: Elin B-K

Superfint skrivet av dig! Du fick tårarna att rinna även om jag inte kände Mona så bra. Jag kommer också på fredag. <3



R.I.P Mona Shahabi

2009-07-17 @ 21:12:40
Postat av: jiin

:( <3 rip mona

2009-07-19 @ 00:00:35
Postat av: de upprörda

*tror du att det är beklagligt att skriva om såna saker som att mona blivit våldtagen och även blivit utnyttjad av killar. det är inget som man skriver om i bloggar. jag tror inte att mona hade velat det om hon nu levt. det är inte kul att alla ska få veta det.

annars är det svårt att tro att du var en bra vän, så var snäll och ta bort detta.*

2009-07-22 @ 20:12:50
Postat av: mm

jaaa!!! jag håller med "de upprörda"..

2009-07-22 @ 23:32:07
Postat av: jahansoz imani

مونا دختر قشنگم كه دراثر بي توجهي مادرش فوت كرده من از ايبرو كه دوستش هست ميخوام در صورتي كه اطلاعاتي از مرگ دخترمدارند عكسها ونوشته هاي اونو به[email protected] ارسال كنه ممنون

2011-01-15 @ 12:46:19
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0